Weineck Cobra 12,9 l: nejsilnější auto světa
Opět se mění dějiny. Nejsilnější automobil světa už nepochází z Itálie (na Bugatti Veyron raději zapomeňte) ani ze Švédska (Koenigseggu chybí hodně koní), ale z Německa. Konkrétně z Bad Gendesheimu.
17.3. 2006 17:30Firma Weineck postavila automobil, který je v současnosti nejsilnějąím vozem světa. Není zapotřebí ľádného velkého technického talentu - do repliky AC Cobra instalovala ohromný agregát o objemu 12,9 l.
V osmi válcích se nehodlá palivo jen tak líně převalovat a nic nedělat. Tohle není ľádný Američan, ale pořádný dravý Němec. Největąí výkon agregátu tak ąplhá na 809 kW (1100 k) při 7 000 ot./min. Maximum otáček je vąak jeątě o jeden tisíc výą. Točivý moment dokáľe vyrvat asfalt zpod ohromných pneumatik o rozměru 315/35 ZR 18 vzadu - má totiľ vrchol na hodnotě 1760 N.m při 5600 ot./min!. Je to tak nejsilnějąí vůz na světě, jenľ má homologaci pro provoz na pozemních komunikacích.
Karoserii má umístěnou na masivním rámu, který by vąak asi havárii v maximální rychlosti jen tak nepojmul. S tím si ale nikdo starosti nedělá. Patnáct budoucích majitelů (jedná se o limitovanou sérii) pravděpodobně nikdy nevyzkouąí veąkeré rychlostní limity vozu. Asi budou jen pomalu popojíľdět někde po letiąti, kde občas zařadí i poslední stupeň z čtyřstupňové manuální převodovky. Těľko říct, jestli někdo z nich stihne stopovat, jak rychle zvládá vůz stovku s pevným startem. Výrobce jí totiľ neudává. Zato informuje, ľe dvoustovku pokoří za 4,6 s a 300 km/h jede Cobra za neuvěřitelných 10 s. Pokud si chcete porovnat zatím asi nejrychlejąí stroje planety - Bugatti Veyron zvládne 300 km/h za 16 s. Výrobce ovąem uvádí, ľe plný výkon lze zkouąet aľ v řádně zahřátém voze - tedy asi po patnácti aľ dvaceti kilometrech jízdy.
Jistě se ptáte po ceně. Ne ľe by se naąel někdo v naąí republice, který by mohl přeplatit někoho z patnácti nejbohatąích lidí planety zaľraných do automobilů, ale jistě je to zajímavé porovnání. Ceník hovoří jasně - v Anglii se prodává za 373 250 liber, tedy asi za 15,7 mil korun. To je polovina Veyronu.
Musíte tedy uznat že je to paráda