1971 Plymouth “GTX” Super Muscle Car
Jenže pak si ho vybral známý americký stavitel klasických vozů Barry White jako základ pro svůj projekt. Na počátku úpravy stála důkladná prohlídka a oprava prorezlé karoserie. Pak auto dostalo krásný nový kabátek od House of Kolor, firmy, která se už 50 let specializuje na exkluzivní a kvalitní autolakýrnickou práci. Pak už bylo na lidech z Barryho Speed Shopu, aby vdechli GTXku život.
Kvalitní komponenty jsou pro stavbu auta stejně důležité, jako dobré hovězí na guláš. U projektu GTX se na nich proto ani trochu nešetřilo. Podvozkové díly Magnumforce nahradily těžkopádnou a unavenou technologii, kterou dali autu konstruktéři do vínku už v továrně. Pod kapotou se usadil legendární motor 426 Hemi. Součástí balíku dílů od Magnumforce je totiž i nové uchycení, které umožnilo transplantovat tuto pohonnou jednotku. Systém vstřikování paliva 2x4 pak dodal motoru historický nádech, ale přesto poskytuje spolehlivost a flexibilitu, kterou karburátory prostě nemají.
Jelikož obrovský motor zabírá dost místa, museli si v dílně u Barryho vypomoci sami a vytvořit vlastní vzduchový filtr z dílů K&N. A aby se Hemi neuvařilo, pod kapotu se nastěhoval chladič US Radiator. A co by to bylo za Muscle car, kdyby nebyl pořádně slyšet. Šup s výfukem Flowmaster pod auto. Převodovka 727 Torqueflite od SW Performance Transmissions pak přenáší výkon na kola SRRC o velikostech 19 a 20 palců, obutá do pneumatik Dunlop.
Interiér také neušel úpravám, nové čalounění a klimatizace byly nainstalovány s největší pečlivostí a úctou k původnímu vybavení auta. Proč by se jinak stavitelé obtěžovali s napojením na původní ovládání?
Z ošklivého kačátka se tak stala labutí princezna. Ostatně i cena v řádech desítek tisíc dolarů tomu odpovídá. Ale za cenu nového auta dostanete nové auto, a o hodně lepší, než když kdysi sjelo z výrobního pásu.