Jdi na obsah Jdi na menu
 


Škoda 110R Coupé BrKo - z nuly na stovku za 6,2 sekundy!

12. 7. 2007

Škoda 110R Coupé BrKo - z nuly na stovku za 6,2 sekundy!

Začátek přestavby - oprava karoserie.
Začátek přestavby - oprava karoserie. 
Zde se již pracuje na finálních tvarech.
Zde se již pracuje na finálních tvarech.
Výsledek sedmi let vývoje -  nový motor, podvozek, interiér i exteriér.
Výsledek sedmi let vývoje - nový motor, podvozek, interiér i exteriér.
Čísla mluví za vše - Z 0 na 100 za 6,2 sekundy, maximálka 240 km/h.
Čísla mluví za vše - Z 0 na 100 za 6,2 sekundy, maximálka 240 km/h.
Prohlédněte si lahůdku z Tuning Party v Hradci Králové - jeden z nejlepších upravených vozů v České Republice.

Jeho majitel Jaromír Kopecký si při nákupu vánočních dárků v roce 1999 všiml v jednom lanškrounském bazaru klasického kupé Škoda 110R. Za cenu 3800 korun se nedaly určitě očekávat zázraky. Auto papalo 1,5 litru oleje na sto kilometrů a předním blatníkem bylo vidět až do kufru. Na autě byla samozřejmě i řada dalších problémů, proto se majitel a jeho bratr jali vůz zachraňovat. První úpravou byla výměna motoru, kterou následovalo kompletní rozebrání auta a oprava prorezlé karoserie. Přibyl také posilovač brzd ze Škody 120. Když bylo auto po technické stránce v pořádku, dostalo nový modrý lak a přečalouněný interiér.

Rok 2001 byl pro vývoj vozu opravdu plodný, na jaře opatřili majitelé auto novými nárazníky, laminátovými doplňky a sadou litých kol. V létě přestal motor stačit, na jeho místo se tedy nastěhovala jednotka ze Škody Favorit s převodovkou z vozu Škoda 125. Původní zadní světla nahradila sada z Opelu Ascona B. Instalaci výfukových svodů a příčného výfuku si pánové nechali na zimu.

V tuto chvíli přichází zásadní zlom, auto se během zimy roku 2003 změnilo k nepoznání. A kdo jiný by vám měl sdělit, čím vším prošlo, než jeho majitel: „V zimě roku 2002/2003 započala přestavba č.2, která se týkala podvozku a pohonné jednotky. Přední nápravu jsme vyměnili za nápravu s hřebenovým řízením a kompletně vyztuženými rameny. Dozadu jsme napasovali vlečnou nápravu ze škody Rapid, kterou jsme taktéž kompletně vyztužili a zaopatřili stabilizátorem. Rozteče šroubů kol jsme předělali z hodnoty 4x130 na hodnotu 4x100. Posilovač brzd jsme vyřezali ven a na jeho místo nastoupily sportovní brzdové válce značky Girling – na přední a zadní okruh zvlášť mezi sebou ovládané vahadlem.“

„Místo originálních předních kotoučů jsme namontovali vzduchem chlazené kotouče z Opelu Kadett 2,0 GSI bržděné čtyřpístkovými třmeny z Tatry 613. Na místo zadních bubnových brzd jsme osadili kotouče z přední nápravy Škody 120 i se třmeny – ruční brzda je hydraulická. Do přední nápravy jsme nechali udělat na zakázku tvrdší pružiny. Auto dostalo taktéž tvrdé závodní tlumiče značky HP Sporting. Pětikvaltovou převodovku ze škody 120 jsme nahradili opět pětikvaltovou převodovkou, ale už ze Škody Rapid s „lebry.“

„Motor z Favorita vystřídal agregát z automobilu VW Golf o obsahu 1,6 litru vyladěný na 135koní. Tento motor byl zhotoven na zakázku pro Firmu Biederman Motosport, u které jezdil v jejich pilotním stroji Škodě 100 amatérskou rally, kde se umisťovali na prvních příčkách. Na jejich počest zůstal na vzduchovém nasavači název jejich společnosti „BIEDERMAN MOTORSPORT“. Dále jsme předělali topení do kufru vozu a všechny trubky, jak od chladiče, tak i od brzd a spojky, jsme protáhli vnitřkem vozu.Také přední světlomety jsme změnili tak, že do originálních parabol ze Škody 110R jsme vestavěli bixenonové světlomety. Originální dva stěrače jsme upravili na jeden centrální. Do interiéru jsme osadili sedadla z automobilu VW Golf 2 1,8 GTI. Do zadních sedaček jsme vestavěli dva subwoofery o průměru 30cm. Originální otáčkoměr a rychloměr jsme vyměnili za otáčkoměr a rychloměr také z vozu VW Golf 2 1,8 GTI. Auto také dostalo nová kola značky Borbet o rozměru 14“x6“, na které jsme navlékli pneumatiky Dunlop SP SPORT 2000 s hodnotami 185/50R14.“

Vůz se po výkonnostní injekci dokázal rozjet na 240 km/h, ve sprintech na Mimoňských Válkách získal třetí místo v kategorii do 1,6 litru. Ale správný tuner není zřejmě nikdy spokojen. Proto je třeba předat slovo opět majiteli: „V zimě roku 2003/2004 jsme započali přestavbu č.3, která se týkala hlavně vzhledu vozu. Naše coupé jsme odstrojili opět skoro do šroubku. Zůstaly na něm pouze nápravy, převodovka a přední čelo. Hned poté jsme začali s přípravou kostry dveří, na kterou jsme udělali laminátový převlek a do dveří jsme osadili venkovní kliky ze Škody Octavie. Na počátku zimy jsme nakoupili, v té době ještě originální, všechny čtyři blatníky z laminátu a zadní celolaminátovou kapotu. Sehnali jsme také nová kola zn. Borbet o rozměrech na předek 16“x7,5“, na zadek 16“x9“, na která jsme navlékli pneumatiky o rozměrech dopředu 195/45 R16 a dozadu 215/40 R16. Po odstrojení karoserie jsme odřezali ze střechy okapové žlábky. Zavařili jsme střešní okno a ventilační průduch pod předním oknem. Také stávající chladič ze Škody Favorit jsme vyměnili za chladič ze Škody Octavie 1,8T.“

„Do kufru jsme vyrobili krycí plech ze slzičkového hliníkového plechu, který zakrývá chladič a odvádí od něho vzduch nad přední nápravu.V tohoto plechu jsme osadili i hrdlo benzinové nádrže. V této době jsme také snížili střechu asi o necelých deset centimetrů. Poté jsme na auto ustrojili blatníky, které jsme rozšířili pomocí laminátových nástaveb. Tyto nástavby původně na Mercedes Benz SLK jme museli kompletně předělat a upravit na náš vůz. K nástavbám nesměly chybět extrémní prahy a extrémní přední nárazník. Také na zadní části vozu proběhla podstatná změna, a to osazení koncových světel z Hondy CRX. Dále jsme auto opět kompletně olakovali zpět do modré barvy. I v interiéru nastala revoluce. Stropnici jsme očalounili do červené barvy, zadní sedadla jsme úplně zrušili a na jejich místo napochodoval úložný prostor, ve kterém se skrývá rezerva, baterka, nářadí… Do zbytku prostoru za zadními sedadly jsou osazeny dva subwoofery a průměru 30cm.Toto vše jsme očalounili do černé barvy.“

Do interiéru také přibyl nezbytně nutný ochranný rám z leštěného nerezu a přední sportovní skořepinová sedala od firmy SPARCO, která také dodala dvouramenný sportovní volant. Ke skořepinovým sedadlům byly nezbytně nutné čtyřbodové bezpečnostní pásy, které dodala firma SABELT. Dále jsme museli vyřešit zasklení vozu. Přední okno jsme použili originální ze Škody 110R a ořezali jsme ho podle potřeby, aby sedlo. Boční okna jsme vyrobili z tvrzeného bezpečnostního polykarbonátu, na který jsme nalepili zatmavovací fólie. Z venčí dostalo auto ještě chromované kliky ze Škody Octavie, zpětná zrcátka, centrální stěrač z Fiatu Uno a modré podsvícení podvozku neony. Tato naše úprava trvala pět měsíců a měla neskutečný ohlas, který vyvrcholil na Tuning párty 2004 v Hradci Králové, kde jsme dostali první cenu za nejhezčí domácí tuning. Jen pro zajímavost naše coupé bylo 1. ze 6500 uchazečů. Za odměnu naše coupé dostalo zbrusu nový zadní nárazník z leštěného nerezu.“

Auto ale od té doby opět urazilo pořádný kus cesty. V letošní tuningové sezoně se pyšní perleťovým lakem, který dle Tomáše Kopeckého stál přes 80 tisíc korun. Měl jsem možnost si auto prohlédnout zblízka a i zevnitř. Jde o opravdu profesionální a skvěle odvedenou práci. Při čekání na hodnocení v soutěži Tuning Cup začalo nečekaně pršet a pak se opět objevilo slunce. Pohled na krásný zelenooranžový lak, pokrytý jiskřícími kapkami vody, patří k nejsilnějším zážitkům, které jsem si z hradecké tuning párty odnesl. A na závěr pár technických informací:

Motor:
Zážehový osmiventilový čtyřválec OHC z VW Golf uložený vzadu, pohon zadních kol. Zdvihový objem: 1,6 l
Nejvyšší výkon: 97,9 kW/133,2 k v 6500 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 165,6 Nm v 4000 ot./min.
Nejvyšší rychlost: 200 – 240 km/h dle zvoleného stálého převodu

Zrychlení:
Z 0 na 100 km/h za cca 6,2 s (opět záleží na stálém převodu)

Úpravy motoru:

Přímý mechanický vstřik benzínu, vzduchový filtr zn. KN, výfukové svody a příčný výfuk. Vše ostatní je výrobním tajemstvím firmy Biederman Motorsport.
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->Převodovka:
Pětistupňová manuální se zesíleným obalem a vyztuženými převody

Podvozek:
Tvrdé pružiny, tvrdé tlumiče HP Sporting, zadní vlečená náprava se stabilizátorem, kotouče na všech čtyřech kolech, sportovní brzdy Gierling

Kola:
BORBET ,vpředu 7,5x16 palců, pneumatiky 195/45
vzadu 9x16 palců, pneumatiky 215/40


BrKo Škoda 110R - BrKo Škoda 110RBrKo Škoda 110R - BrKo Škoda 110RBrKo Škoda 110R - BrKo Škoda 110RBrKo Škoda 110R - BrKo Škoda 110RBrKo Škoda 110R - BrKo Škoda 110RBrKo Škoda 110R - BrKo Škoda 110RBrKo Škoda 110R - BrKo Škoda 110RBrKo Škoda 110R - BrKo Škoda 110RBrKo Škoda 110R - BrKo Škoda 110RBrKo Škoda 110R - BrKo Škoda 110RBrKo Škoda 110R - BrKo Škoda 110RBrKo Škoda 110R - BrKo Škoda 110RBrKo Škoda 110R - BrKo Škoda 110RBrKo Škoda 110R - BrKo Škoda 110RBrKo Škoda 110R - BrKo Škoda 110RBrKo Škoda 110R - BrKo Škoda 110RBrKo Škoda 110R - BrKo Škoda 110RBrKo Škoda 110R - BrKo Škoda 110R